When I grow up.. I wannabe a Dr.

Five guys. Malaysians. Once medical students. Once stuck in a house in Summerstown Cork. NOW all Doctors, going separate ways. What will they be up to?? ish macam macam.....

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us
Monday, February 1

It's Monday. Have u a good weekend?

cakap-cakap izadiskandar

Mencari kehidupan di perantauan bukanlah mudah. Banyak onak dan duri yang harus ditempuhi.

Sewaktu belajar dahulu, rata-rata kita serupa. Seangkatan memikul berat pelajaran bersama. Rasa ringan sungguh kadangkala.

Di alam pekerjaan lain pula rasanya. Bagai tali panduan yang selama ini dipegang sudah lesap digamam udara. Tiada lagi ikutan. Tiada lagi contoh buat susulan buta tuli.

Kertas putih. Itulah ibaratku kerjaya kita selepas ini. Bertaburanlah kalian menyusuri speciality masing-masing ikut rasa hati. Hanya hati rasa deria kita saja yang tahu mana nak dituju.

Tiada yang betul. Tiada yang salah. Jika itu yang kalian pilih, betul lah itu. Lekatkan hati, kerjakan hingga menjadi.

My mother once told me. "Allah itu adil. Ada orang pandai berniaga, Ada yang kreatif, Ada yang inquisitif, Ada yang suara lunak, Ada yang bijak berucap, and Ada yang handsome bergaya. Masing-masing ada niche tersendiri. Utilise that, optimise your talent, maximise your option, and doa - inshallah you'll succeed."



Happiness is not having what others have. It is satisfied with what you have.

Good luck in making your very own career path.

Izad
- Posted using BlogPress for iPhone -

2 kritikus:

lynn afandie said...

Suke entry ini!
To be satisfied with what you have, although it's very hard. Not because you want to have what others have, simply because you're doing something that you dont believe worth doing.
How I wish I know how to be just that.

saya suka awak said...

I NEED THIS ONE

"My mother once told me. "Allah itu adil. Ada orang pandai berniaga, Ada yang kreatif, Ada yang inquisitif, Ada yang suara lunak, Ada yang bijak berucap, and Ada yang handsome bergaya. Masing-masing ada niche tersendiri. Utilise that, optimise your talent, maximise your option, and doa - inshallah you'll succeed."

THANK YOU :)