When I grow up.. I wannabe a Dr.

Five guys. Malaysians. Once medical students. Once stuck in a house in Summerstown Cork. NOW all Doctors, going separate ways. What will they be up to?? ish macam macam.....

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us
Tuesday, November 18

ameen and music part1

cakap-cakap brainbarrier

Aku suka musik.. aku tau ramai orang suka musik
Musik ialah seni. Irama yg cun memang menenangkan.
Alunan musik indah mmg mengasyikkan..masyuk..
Bagi aku la, bunyi ombak kt persisiran pantai ialah lagu yg aku paling suka
Aku bole lepak 2 jam tepi pantai tanpa buat apa2… rilek mendengar alunan asli ciptaan Tuhan yang Maha Agung..takde tandingan. Kalah siti nurhaliza.
Aku bole lepak 15 minit usya River Lee kat town (masa air cetek/cuaca indah la) sambil dengar deruman deras airnya yg agak jernih sambil tunggu bas no 10 lepas rotation kat SI.. memang hilang tensen utk haritu.

Aku suka dengan bunyi.. aku boleh appreciate bunyi yang berkualiti. I get this from my father. Ayah aku suka dengan bunyi. Everywhere in the house...setiap bilik, in each of the car…akan ada amplifier bersama subwoofer and great quality speakers… if combined with great instrumental musik.. pergh. Kat bilik aku sekarang ade 2 big speakers with an amp. Aku tau takda keperluan pun beli tapi apsal aku beli aku pon taktau! Mungkin the urge untuk dengar quality sounds agak kuat. Mase bapak aku muda2 dulu, atuk aku ada piring hitam.. mereka berdua mmg suka dgr piring hitam. Well mase aku form 2 camtu, bapak aku ade beli pemain piring hitam.. pergh..bunyi mmg mantap. Tak main la hi-fi.

Itulah aku dan musik. Aku dan bunyi-bunyian. Kalau aku dengar apa2 musik, aku tak dapat appreciate lirik musik.. tapi if lirik sesampah manapun tapi alunan musiknya mengasikkan, aku akan tangkap leleh tak pasal2.

Theres also the dark side of music, we all know that. But do we?

Tbc….

5 kritikus:

Anonymous said...

musik...hmm..satu seni halus yang boleh membelai jiwa manusia.. malah boleh men'kreatif' kan pemikiran. Tak salah mendengar musik..tapi kena tahu limit nya. Pilih laa lagu2 yang bagus kualiti liriknya..yang penuh mesej..yang melodinya tak keras sgt.

Jangan kerana musik (yang hukumnya harus), kita meninggalkan perkara2 lain yang lebih utama (perkara wajib @ sunat)

Dalam selalu mendengar musik utk mencari ketenangan, jangan dilupa yang alunan ayat suci al-quran juga mampu mendatangkan ketenangan.. terapi yang hebat di kala stress.

Kalau nak kata nasyeed adalah yang terbagus utk didgr skrg..kononnya tak lagha.. belum tentu jugak! Kalo dah asyik dgn lagu nasyeed Inteam je hari2..tak abis2 ngan mood berkasih..lalala~~

Everything ada pro n cons..it depends on how we deal with it.Khalas~~

baZzzley said...

ko tenang mase dengar bunyi2 alam bcoz of only reason,they r praising Allah.all the tyme they r praising Allah.the same wavelength goes to the deep of your heart menyebabkan ko menjadi tenang.hmmm,how fortunate we r to be here,in this world..one request,ameen,hadiahkan subwoofer yg besar baks kat aku.huhuhuh..

Wahidah said...

wah ameen pencinta musik rupanya...tp part dgr desiran ombak kt pantai tu mmg plg best..rs tenang jer...musik ni bgs tp jgn smpai melalaikan sudah..:)

lynn afandie said...

The dark side of music..ade2..especially kalau music tu adelah sebuah lagu. Sedappp je dgr..tp bile tgk lirik..siap memuja2 tuhan agama mane2 nta..siap dgn all the f's word lagi..boleh buat hati gelap orang kata (aku tak tau sbenarnye).

Tapi ameen mmg pandai bermuzik.

di mana janji manismu said...

ameen bkn just 'ske music'...he really knows music...good in strumming guitars, excellent hitting drums!!!...can just popped into any bands and make an EP!!....yes, he really dat gud....hahaha

nway, indie rocks!!!!!